Po odličnost ni treba iz Zasavja!
Na GESŠ Trbovlje priredimo vsako leto veliko dogodkov in izvajamo kopico obšolskih dejavnosti, ki so včasih podobne lanskim, včasih pa popolnoma nove. Kako zainteresiranemu podati ključne informacije in se ne ponavljati? A tisto, kar je naše poslanstvo, ostaja ves čas isto. Dijakom dajemo možnost pridobiti kakovostno in trajno znanje.
Vseeno naštejmo nekaj posebnosti tega šolskega leta – takšnih, ki niso stalnica v naši ponudbi. Septembra smo izvedli že drugi naravoslovni vikend. Dijaki so v prijetnem okolju CŠOD Seča pri Portorožu raziskovali floro, favno ter geografske in kemijske značilnosti slovenskega primorja (slika 1: Naravoslovni vikend – meritve o morski vodi). Večina naših bivših dijakov se rada odzove vabilu na dogodke, na katerih svoje izkušnje deli s sedanjimi dijaki. Septembra smo v sodelovanju s tremi študenti naravoslovnih ved izvedli naravoslovno popoldne (slika 2: Naravoslovno popoldne s študentom farmacije Črtom Dragarjem), študent medicine pa je dijakom predaval o škodljivih učinkih marihuane. Tudi kulturniki so se izkazali na mnogih šolskih dogodkih, eden takšnih je bil že drugi kulturni maraton ob »tem veselem dnevu kulture«, ki smo ga 3. 12. 2019 izvedli v sodelovanju z drugimi trboveljskimi šolami in društvi. (slika 3: Lepa beseda (v) lepo mesto najde – Ta veseli dan kulture) Dve leti so naši »ekonomci« lahko opravljali delovno prakso v Milanu, letos pa smo prijavili projekt, ki jim bo omogočil pridobivanje delovnih izkušenj na Portugalskem v univerzitetnem mestu Braga.
Pomembna novost šolskega leta 2018/2019 je izbirni predmet za gimnazijce, ki nosi ime »interdisciplinarni tematski sklop« ali krajše ITS. Dijaki drugega in tretjega letnika so kot izbirni predmet lahko izbrali kreativno podjetništvo, likovno snovanje, tretji tuji jezik, informatiko ali že omenjeni ITS. Ostali predmeti so že stalnica v naši ponudbi, ITS pa je novost tako po vsebini kot po načinu izvedbe. Cilj ITS-a je, da dijaki raziščejo oziroma spoznajo določeno področje iz različnih zornih kotov oziroma z vidika različnih znanosti. Naši dijaki so se odločili, da bodo raziskali bolezni, zdravila in poživila. Vključena so predmetna področja biologija, kemija in geografija. Predmet je torej interdisciplinaren in ključna spoznanja naj bi bila, da nobena znanost ne more učinkovito reševati problemov sama zase, da brez sodelovanja znanstvenikov z različnih področij torej ne gre, da je usklajeno timsko delo ključ do uspeha. Vloga učiteljev je pri ITS-u drugačna kot sicer. S 16 vključenimi dijaki delajo trije učitelji, ki so predvsem v vlogi mentorjev. Dijaki si sami postavijo cilj in sami iščejo pot do njega. So torej v aktivni vlogi. Da že prvo leto dosegamo želene učinke, povedo tudi mnenja vključenih dijakov: »Veliko razmišljamo izven okvirjev, bolj sproščeno vzdušje, predmet te prisili v razmišljanje, možnost raziskovanja teme, ki te zanima, širi nabor znanja, povezovanje snovi različnih predmetov …«. Prihodnje leto nameravamo dijakom ponuditi štiri ITS-e, ki bodo pokrivali kulturno, sociološko-psihološko, podjetniško in tudi naravoslovno področje. (Slika 4: ITS – obisk Inštituta Jožef Stefan)
Takole pa je mnenje o šolanju na GESŠ povzela tretješolka Nika Špajzer (Slika 5), ki pripravlja že drugo raziskovalno nalogo. V prvem in drugem letniku je raziskovala, kako različne vrste prsti vplivajo na rast rastlin.
»Za to gimnazijo sem se odločila zaradi bližine in profesorjev, ki sem jih spoznala tekom 9. razreda na poletni šoli kemije ter na kemijskem in matematičnem krožku. Ker smo majhna šola, imamo vsi dijaki veliko možnosti, da sodelujemo pri raznoraznih prireditvah in tekmujemo na tekmovanjih. Če imate razvito raziskovalno žilico, imate dobro priložnost, da to preko šole izrazite na različnih inštitutih. S sošolko na Inštitutu Jožef Stefan izdelujeva raziskovalno nalogo na področju biokompatibilnosti žilnih opornic, pri čemer razvijamo nove generacije stentov. Poleg tega letos na šoli poteka izbirni predmet ITS – interdisciplinarni sklop, pri katerem smo si dijaki izbrali temo bolezni in sedaj le-te po skupinah raziskujemo, sodelujemo tudi s Splošno bolnišnico Trbovlje ter obiskujemo različne znanstvene ustanove. Trenutno obiskujem 3. letnik. S šolo sem res zadovoljna, saj se zaradi majhnosti te šole ne počutim, da sem le številka.«
Drugošolka Ilhana (slika 6) rada raziskuje, zato je v okviru šole kandidirala na razpisu za mlade raziskovalce, ki si želijo še več priložnosti za raziskovalno delo poiskati na Raziskovalni postaji Petnica v Srbiji.
»Sem Ilhana Smajlović, dijakinja drugega letnika Gimnazije in ekonomske srednje šole Trbovlje. Na naši šoli ne dobimo le ogromno znanja, ampak tudi ogromno možnosti raziskovanja in odkrivanja, kaj nas najbolj zanima v življenju. To je bil tudi razlog, zakaj sem se odločila zanjo. Marca bom namreč odpotovala v Srbijo, kjer bom obiskala Raziskovalno postajo Petnica. Tam bom lahko delala stvari, ki jih imam najraje: raziskovanje, delanje poskusov in pridobivanje novih izkušenj. Na raziskovalno postajo mi ne bi uspelo priti brez pomoči šole. Poleg tega pa obiskujem tudi izbirni predmet ITS (interdisciplinarni sklop), katerega tema so zdravila in poživila. Sestavljen je iz več predmetov. Med njimi so tudi tisti, ki so mi najbolj pri srcu. Tema mi je pa še najbolj všeč, saj se pogovarjamo o marsičem in raziskujemo zanimive in aktualne stvari. Kdor ima željo in voljo, bo imel na GESŠ Trbovlje možnost narediti vse, saj naša šola uresničuje vse želje in drži obljube!«
In še mnenje Nine Naprudnik (slika 5):
»Sem Nina Naprudnik in trenutno obiskujem tretji letnik Gimnazije in ekonomske srednje šole Trbovlje. Za to šolo sem se odločila zaradi bližine, priporočil starejših znancev pa tudi zaradi družinske tradicije.
Na šoli vlada prijetno vzdušje, profesorji so vedno pripravljeni za dodatno razlago ali pa za kakšno debato o učni snovi, njihovo poučevanje ne obsega zgolj navajanja dejstev, temveč nas usmerjajo tudi v razmišljanje in ustvarjanje lastnih rešitev in mnenj. Všeč mi je, da na šoli poteka veliko obšolskih dejavnosti. Skoraj vsako popoldne imamo športne aktivnosti (fitnes, badminton, gimnastiko ter pa prepoznavni šport šole - odbojko). Šola nudi tudi dodatne možnosti za nadarjene dijake (npr. naravoslovni vikend, matematični vikend, matematični in kemijski krožek …), kar mi je posebej všeč, saj me zanima naravoslovje.
Obiskujem tudi ITS (interdisciplinarni sklop), katerega tema so letos zdravila in poživila. Delo pri ITS se razlikuje od klasičnih ur pouka. Snov je obravnavana s strani več predmetov (biologije, kemije, geografije, slovenščine), tako da je naše znanje bolj povezano in celostno, pisnih ocen pa sploh nimamo, ocenjuje se naše sprotno delo. Trenutno pri pouku ITS-a raziskujemo, izdelujemo aplikativno nalogo na temo različnih bolezni in vsega, kar je povezano z njimi. Šola pa, poleg raziskovanja na šoli, ponuja tudi možnost raziskovanja na državni ravni - s sošolko Niko Špajzer sva poleti 14 dni raziskovali na Inštitutu Jožefa Štefana v Ljubljani. Izvajali sva poskuse s plazmo, krvjo, z UV-svetlobo, AFM-mikroskopom … ˝Nova generacija žilnih opornic˝ je naslov najine raziskovalne naloge, v kateri vam bova, s pomočjo raziskav in znanj, ki sva jih pridobili, predstavili svojo raziskavo in ugotovitve. Z raziskovanjem sem se naučila povezovati znanje in ugotovitve, pisati hipoteze in razmišljati ˝izven okvirjev˝, kar mi bo zelo koristilo na poklicni poti. Zato je dejstvo, da šola podpira raziskovanje dijakov, zelo pomembno.«
-
None
-
None
-
None
-
None
-
None
-
None